محصول به سبد خرید اضافه شد
0

بیوگرافی محمود دولت آبادی

دسته‌بندی: مقالات
تاریخ: 19 فروردین 1401
بازدید: 760
محمود دولت آبادی

محمود دولت آبادی (زاده ۱۰ مرداد ۱۳۱۹ در دولت آباد، سبزوار) نوسنده و بازیگر ایرانی است که به دلیل ترویج آزادی اجتماعی و هنری در ایران معاصر و به تصویر کشیدن واقع گرایانه‌اش از زندگی روستایی شهرت دارد. او هم‌چنین در سال ۲۰۲۰، کاری به نام سرباز (چکمه‌های نیمه سوخته) را برای پروژه جهانی هنر صلح به آهنگسازی و تنظیم مهران علیرضایی نوشت و بازخوانی کرد.

زندگینامه محمود دلت آبادی

محمود دولت آبادی در یک خانواده کفاش خراسانی – کردی در دولت آباد، روستایی دورافتاده در سبزوار، شمال غربی استان خراسان، ایران به دنیا آمد. او به شغل کشاورزی مشغول شد و در دبستان مسعود سلمان تحصیل کرد. کتاب‌ها برای پسر جوان وحی بودند. او تمام کتاب‌های عاشقانه را در اطراف روستا خواند.

پدرش با این که تحصیلات رسمی کمی داشت دولت آبادی را با شاعران کلاسیک فارسی، سعدی شیرازی، حافظ و فردوسی آشنا کرد. پدرش عموما از زبان شاعران بزرگ سخن میگفت.

آثار محمود دولت آبادی

محمود دولت آبادی تاکنون بیش از ده رمان و داستان‌های کوتاه و بلند را نوشته است که از معروف‌ترین آثار او می‌توان کلیدر را نام برد.

برچسب‌ها:

esH!@#BdaooK

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

۰۹۱۲۴۹۳۸۷۳۱
با ما در تماس باشید

فروشگاه اینترنتی دست دو بوک، مرکز خرید انواع کتاب کمک درسی، عمومی، کتب خارجی. فروشگاه اینترنتی دست دو بوک مرجع تخصصی معرفی و فروش اینترنتی کتاب در ایران است و حوزه‌های مختلف کتب عمومی، درسی، دانشگاهی و کمک درسی را شامل می‌شود.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تیم دست دو بوک می باشد.
Copyright © 2022 daste2book